Friday, September 23, 2011

Penang Journey xD

Assalamualaikum to all Muslim readers .okay ,hari ni tak nak berbual panjang .Nak terus straight to the point .22/09/2011 bersamaan hari Khamis bersamaan berapa Syawal aku tak tahu pukul 11.00 pagi ,aku and family bertolak ke Pulau Pinang aka Pulau Mutiara aka Penang aka Negeri Mamak .hah ?banyaknya nama ?okayy ,suka hati demo lah nak pangil yg mana pun ea -,-Actually ,my dad nak bertolak petang coz dia nak suruh kitorang sekolah dulu .Then,balik terus pergi .Tapi aku dgn tak rela hati membantah sekera-kerasnya .First reason ,Penat lah kan baru balik sekolah terus pergi .Second,Nak sampai pukul berapa ?kalau Penang tu sejengkal je aku tak kesah lah kan !Third ,aku dah beria-ria cakap ngan cikgu aku yg aku ta nak dtg .Tup tup aku dtg nanti malu lah kan >,< .Lastly ,ayah aku dengar jugak ckp anak kesayangan dia ni .hahaa .Aku tak pernah kalah beb ngan diaa .~wee .


Kitorang pergi Penang bukanlah nak pergi berholiday semata yaa kawan-2 sekalian .Actually ,kitorang pergi sebab nak memacakkan diri ke Convo Pak usu aku at USM .At the end ,dia dah habis jugak belajar slps 4 tahun memerah otak dkt situ .Tak lama lagi dia dah nak kerja .wahh ,tak sabarnya nak main-2 PAU-2 .HIKHIK .Dia dpt Ijazah Kepujian Farmasi .Sumpah ,eksaited gila ni nak pergi convo diaa .kenapa pun tak tahu .hahaa .


Okay ,ayah aku lalu Lebuhraya Plus .Sebelum ni aku tak pernah lalu pun situ ,so ada lah rasa janggal sikit coz biasa lalu jalan biasa je sebab lalu belah pantai timur .Now ,beralih arah pulak lalu Barat .Maybe ,firstime kot lalu situ .Dalam perjalanan tu memang banyak berhentilah .Berhenti makan ,solat and rest .First sekali berhenti dkt Ayer Keroh ,Melaka .Time ni berhenti pun sebab adekk aku dah tak tahan nak terkencing .Dah alang-2 berhenti ,kitorang pun solat zuhur kat situ sekali and lunch kat situ .Okay ,dgn jujurnya ,tempat rest dia memang lawa gila lah dgn toilet dia besar gila nak mampus and bersih gila .hahaa .


Second ,berhenti at Selangor ,semayang asar pulak ,okayy nak puji lagi ni .bole tak ?hahaa .Toilet dia memang lah sebesar rumah ken -,- Then ,surau diaa ,memang cantik gila lah .Dlm banyak-2 masjid yg aku semayang at Ganu pun tak secantik ni .Ya Allah memang lah senang hati gila aku semayang .hahaa .


Last sekali ,berhenti dkt Lembah Bidor ,Perak .ahaa ,memg betul lah dkt Buku Geografi form 2 ckp tempat tu banyak jambu batu .berderet kot sepanjang jalan .Aku tak belipun ,tak minat .Time ni berhenti semayang maghrib pulak .Then ,aku paling suka tempat rest ni .macam-2 ada BR ,KFC,COOLBLOG  and banyak lagilah .Aku sempat singgah kedai tudung kat situ ,Ya Allah ,punya lah murah drpd kat Jb .*jakun ni .Murah murah pun aku tak beli ,hahaa .Dkt Jb haritu dah borong banyak ,malas dah nak beli -,- Sis aku je beli necklace kat situ .


Okay ,dah lepas semayang maghrib apa semua ,dah takdea berhenti mana-2 .Terus straight je menghala ke Penang .Sepanjang jalan tu ,aku tidur je kot .Sedar je dari tidur ,Nampak signboard UNIVERSITI SAINS MALAYSIA .whoa ,sampai jugak akhirnya @_@  .Ayah aku borak-2 jap ngan Pak Usu aku pasal nak cari Hotel nak tidur .Bagus lah kan ,bukan reti nak book awal-2 .Actually , Nak tidur rumah pacik aku kat Kedah ,Tapi last minit ayah aku cakap malas pulak sebab jauh .Okay ,so suruh je lah pak usu aku carikan coz dia tahu selok belok Penang an .Then ,lepas dah discuss berhenti makan sat at Restoran Nasi Kandar .aku tak makan pun ,errr ,takdea selere kot nak makan ,minat lah pulak aku nasi berlauk ni -,- okayy ,perut sayangg ,saba je ehhh T_T .


Lepas makan ,terus pergi ke hotel dah penat ken .Ya Allah ,time jalan tu ,pandang lah sekeliling tepi tingkap enn .err ,lepas dah pergi sini aku rasa macam dah tanak balik Jb beb .Ahaa ,lawa gila Penang ,Lebih maju pulak tu -,- Lepastu,esok  pak usu aku ajak gi Komtar tengok movie kalau takdea aral .Mintak-lah jadikk .Amin ! Tak sampai 10 minit dari USM dah sampai kot hotel tu .Eh ,bukan hotel pun sebenarnya ,motel lah .Just bilik je .Sebab tu je yg paling dkt ada .Yg len suma dah full .so tidur jelah semalam at situ .Apa yg bestnya ,dia at rumah kedai tau ,bawah dia ada kedayy mcm 7e .24 jam .deret-2 kedai tu pun banyak restoran ,so ,kalau rasa lapar bole lah merayap p turun cari makan .hahaa .okay guys ,sampai sini je kot .dah ngantuk dah pukul 2 pagi .nak tidur ni .nanti besok aku update pulak pasal convo yaa .okayy byeee :)




Inilah dia motel nya xD .Nampak ada free wifi lagi tauu !ahaa .sebab tu aku update ni .Kalau korang nak tau ,dkt Satu Penang ni memang semua wifi free .untung tak untung duduk sini ?;)

No comments:

Post a Comment