Saturday, September 24, 2011

First Day xD

Assalamualaikum and good morning guys .ahaa ,asal hapdet je,pagi-2 buta kan ?tak reti nak tido agaknya -,-Seperti yg dijanjikan ,hari ni aku nak story dkt unprivate diary aku ni pasal first day aku at Penang . :)


Bangun pukul 9 pagi ,then golek-2 lagi atas lembek(katil) ,Lepas dah kena bebel barulah tergedik nak mandi .aku memang tak suka mandi awal-2 .ahaa ,teruk kan ?-,- .Lepas dah mandi tu ,p turun sat at kedai bawah bilik aku nak cari makanan ,Time tu lapa gela ken coz mak aku ckp pukul 12 baru nak makan*breakfast+lunch .Okayy ,perut sayanggg ,sabar lagi ehh ?Takpea aku memang dah selalu ikat perut pun.Well ,orang nak diet lah katakan !hahaa .Pegi kedai bwh layan adek aku je kot beli aiskrim ,aku tak beli apapun .*tiba-2 tadak selera nak makan ==' .Then ,pergi lah keluar kedai tu menghirup udara yg segar di bandar yg 'Old skool'tu .Untung kot duduk at situ ,setiap masa bas berligar-ligar .Nak pergi mana pun aku tak tahu !hahaa .Mat salleh pun berlambak jalan kaki kat situ .Byase lha ,di mana ada pulau ,di situ lah ada mat salleh !hahaa .Then ,lepas dah bored ,p naek bilek balik ,tengok TV je sampai lah pukul 12 ,packing-2 barang nak checkout then pergi makan .


Lepas dah makan ,terus gerak nak p USM  nak p convo tu .Bapakk err ,dkt sejam kot duduk at dlm kete .ayh aku boleh sesat ? -,- patutnya 20 minit je kot !hahaa .sokeyh la ,lagipun jalan at Penaang tu putar belit ,serabut kepala aku tengok .>,< .Lepas dah sampai  ,kena tunggu kaum lelaki pulak p semayang jumaat .Berteduh lah dkt bawah bangsal .Okayy ,sumpah ,memang Pana gila la dkt Penang .Berapa kali ganda kot dari johor .Guys ,tak heran lah kan  kalau aku balik johor muka aku dah serupa macam MAMAK @_@ .*jgn gelak .Pukul 2.30 ,convo start ,2 org je bule masukk .so ,kitorang decide tanakk join pun .Nenek aku nd girlfie pak usu aku je join diaa .Lagipun kena pakai baju kurung .Malas akuu ==' .Ahaa ,Memangdangkan at situ ada Booth-2 jual barang ,aku pun p lah pusing-2 nak tune Cenderahati yg bule bawak balik joho :)Alhamdulillah ,aku dpt pungut ni :


 Dpt beli keychain tukk ole-2 nak kasi kat my bestie .Original drpd UNIVERSITI SAINS MALAYSIA lagi tau !hahaa
Botol air punn nakk jugak ahaa !I love Pink :)






Okayy ,lepas dah penat membakar muka ,kitorang p masjid nak solat zuhur nd rileks-2 jap .Dlm pukul 4 ayah aku ajak pegi minum .okayy ,kitorang on jep .Sepanjang jalan nak p Town aku tidur je kot >,< Tak dpt lah nak menikmati pemandangan -,- .Okay ,bangun je dari tidur ,ayh aku berhenti at Batu Ferigghi .Dia suruh kitorang pose-2 at sana .*mcm twu-2 jea .Okayy ,ni gmba yg sempat diambil :







Okay ,nak naik tangga ni aku kena kaki ayam coz berbatu-batan .Dah lah pkai wedges .Tak pasal-2 tergolek dkt situ .HAHAA.


Jam pun dah pukul 6 ,convo punn dah habes .So ,kenalah patah balik p amek pak usu aku .Okay ,bored gila dkt dlm kete 1 jam .Jem teruk dkt dlm USM tu -,- Tengok apa aku buat .





Kitaa ada NIPS .awakk nakk ?HAHAA .tak ada kerja !


         

No comments:

Post a Comment