Thursday, September 22, 2011

This is my real Aidilfitri

Assalamualaikum and very good morning to my beloved readers :) So how are you guys ?Im sure you all semua dlm good condition .Okayy ,entry hari ni pasal kemeriahan Aidilfitri yg baru aku rase .selama ni aku tak rase ke beb ?hahaa .selama  ni biasa-2 je kot .Sumpah ,hari ni mcm aku buat open house !Cewahh ,yelatu ken -,- .hahaa .Alhamdulillah ,ramai jugak yg dtg ruma ak hari ni .Semuanya terdiri drpd  bebudak sekolah aku je :) Dah lama actually tunggu diorang dtg ,tapi,dkt hujung-2 Syawal yg mulia ni barulah ada rezeki diorang sampai rumah aku .Thanks guys !Really appreciate it !


Tetamu first sekali ,Myyza ,Myra,Mas n Fareez(boyfie mira) dtg .Bapak arr time tu tak mcm tebal pulak muka ken ?-,- mana tak nya ,baru bangun tidur .Lepas tu myza siap tegur lagi "Mek,baru bangun tidur ke ?"Omaigodd ,memang lah cuaak gila ken (!)So,lepas borak-2 ,mak aku pun jemput diorang makan keropok mak aku goreng .yelah ,takkan nak mkn kuih raya je ken ?muak kot -,-
Dah lepas melantak ,diorang punn mintak diri nak balik sebab Myza nakk jumpa Boyfiee kesayangan dia ,HAIKAL .Alahai ,jelousnya .Okayy ,terpaksa lah bagi diorangg balik ,actually nak suruh diorang lepak lama-2 lah kan :( .Takpealah ,hari lain kan ada lagi .


Belah malam pulak ada Dua kelompok tetamu ,cewahh .First ,family Shahida ,lepas maghrib je diorang dah terpacak dkt ruma aku .Eksaited gila korang tauu .yela ,sebelum ni ,Shahida raya dgn mem-2 dtg ruma aku ,kali ni dia bawak family dia sekali tau !Mak aku pun masak lah yg segere untuk diorangg .Goreng mi je .Lama jugak lah aku borak dgn Shahida coz besok aku dah nak gerak Penang .so,kenalah lepas kan rindu .Alahai ,sedih ni T_T Mak dia dgn ayh dia pun banyak jugak borak dgn mak aku even tak pernah kenal pun .yelah ,bila lagi nak berkenal-kenal kalau bukan sekarang ?hahaa .Then ,time tgh lepak-2 dgn Shahida at luar ,tiba-2 geng-2 si Amin call ckp nak raya .Ish,diorang ni memang suka putar belit lha ,kejap nak raya kejap tak nak ,rasa mcm nak cepuk jehh .Dah la time tu ada family shaida kan ,tak mcm penat pulak aku answ call dia bnyk kali coz diorang nak address ruma aku !hahaa .*Kesian,aku buat habes keditt diorangg .Okayy,sory ye guys .Aku tanaa korangg dtg time ada tetamu lain .Tu Je .yelah,takut je ada yg tak terlayan kan .


Lepas je family Shaida balek ,aku terus je text diorang bagi alamat .Tak sampai 5 minit diorang dah terpacak at ruma aku .Yg dtg 4 orangg je ,Amin,Faez,Zul n Zul .Parking punya lah jauh .Baik parking at semak je terus !hahaa .Okay,sampai-2 tu diorang malu- 2 taik kucing lah kan coz aku dgn dorang pun tak pernah bercakap pun kat sekolah .kitorang kenal pun at FB .Then ,lepas diorangg sentuh kuih raya ,mak aku pulak jemput dorang mkn mi goreng tadi .Untung lah ada lebih !hahaa .Okayy ,sumpah lawak gila tengok diorang makan !First ,si Zul pendek panggil aku ,lepastu dia bagi phon dia suruh baca apa yg dia tulis .Dia tulis mcm ni ha"Nadira,mintak bungkus bole?"Aku tergelak kt situ jugak ken .Mula-2 ingat diorangg nak bungkus coz dah kenyang mkn at uma mem dioranggg .Rupanya nak bungkus sebab kebulur gila !HAHAA .kesian-2 .Besar mana lah perut diorang ni ?-,- .Sumpah ,diorangg mkn licin gila mcm orang setahun tak makan !Tak rugi ada tetamu mcm diorangg .hahaa .Takdea lah membazir buang makanan tak habis kan ?~wee .
Lama jugak lah dia at ruma aku .Btw,first time meet diorang memang best lah .diorang semua cool je .


Okayy ,lepas je diorang balik ,aku terus prepare baran-2 nak pi bertolak ke Penang ,Tak sabar naa pegi Convo pak usu aku at USM .Whoa xDD .Aku cuti dulu drpd bebudak len .wee.Kau ada ?HAHAA .Doakan aku selamat pergi and balek guys :) Okbye :)

No comments:

Post a Comment